پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226413
تذکر غيرمستقيم ايران به آمريکا براي پايبندي به اجراي برجام
تاریخ انتشار : 1395/07/01 10:28:05
نمایش : 1032
رئيس دفتر رئيس جمهور خبر داد، تذکر درباره پايبندي طرف هاي مقابل برجام به ويژه آمريکا به تعهدات خود، يکي از موضوعات مطرح شده در ديدارهاي رئيس جمهور با مقامات ديگر کشورها بوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد نهاونديان در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: رئيس جمهور و هيئت همراه با راهبرد تعامل سازنده و ديپلماسي فعال بر همکاري بيشتر با کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تأکيد کردند.

وي گفت: در ديدار مقامات کشورهاي عضو غيرمتعهد با رئيس جمهور، آنها تمايل داشتند که مسائل منطقه را از زبان رئيس جمهور کشورمان جويا شوند.

نهاونديان با بيان اينکه 24 ديدار دو جانبه با مقامات کشورهاي مختلف در نيويورک براي رئيس جمهور کشورمان پيش بيني شده که تعدادي از آنها انجام شده است، گفت: تبيين فرصت هاي پيش آمده پس از برجام و ابراز علاقه کشورهاي مختلف براي افزايش سطح همکاري ها، مبارزه با تروريسم با توجه به نقش تعيين کننده جمهوري اسلامي ايران و تذکر درباره پايبندي طرف هاي مقابل برجام به ويژه آمريکا به تعهدات خود، موضوعات مطرح شده در ديدارهاي رئيس جمهور با مقامات ديگر کشورها بوده است.

وي گفت: آنچه که ما درباره برجام پيگيري مي کنيم، تثبيت فضاي مثبت نسبت به آينده همکاري هاي اقتصادي با ايران، استفاده توليد کنندگان داخلي از فضاي مناسب پس از برجام و تذکر به طرف مقابل به ويژه آمريکا درباره تعلل و کندي هاي اين کشور درباره تعهدات پس از برجام است.

رئيس دفتر رئيس جمهور افزود: اکنون موانع خريد هواپيما برداشته شده است اما تأکيد کرده ايم که همه موانعي که  در تحريم ها ايجاد شد بايد برداشته شود.

نهاونديان گفت: موضع کشورهاي اروپايي براي برداشته شدن تحريم هاي بانکي و بيمه اي، همنوايي بيشتري با ايران دارد و ما خواسته ايم که آمريکا در اين زمينه بايد گام هاي جدي تري بردارد.

وي افزود: بيشتر اروپايي ها ابراز علاقه کرده اند که در ارتباطات بانکي بايد شرايط بهتري وجود داشته باشد.

نهاونديان گفت: البته تعدادي از بانک هاي اروپايي اسناد مالي براي تبادل کالا با ايران صادر مي کنند اما بانکهاي بزرگ اروپايي همچنان در ارتباط با ايران ترديد دارند.

وي افزود: اتحاد ناگواري که درباره تحريم ها ميان اروپا و آمريکا برقرار شده بود اکنون وجود ندارد و اروپايي ها به طور جدي ارتباط اقتصادي با ايران را خواستارند.

رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: آنها از آمريکا مي خواهند موانع روابط اقتصادي با ايران را بردارد و جمهوري اسلامي ايران نيز حل اين مسئله را از آمريکايي ها خواسته است که به تعهدات خود در برجام عمل کنند و موانع را بردارند.

نهاونديان افزود: باور کشورهاي مختلف درباره تروريسم در مقايسه با گذشته بيشتر شده است و کشورها پي برده اند که نظر و تحليل جمهوري اسلامي ايران درباره تروريسم درست بوده است.

وي گفت: سوريه راه حل نظامي ندارد و بايد پس از از بين بردن تروريسم، مردم اين کشور بايد در انتخابات سرنوشت خود را انتخاب کنند.

نهاونديان افزود: اجماعي دربارة منطقه و مقابله با تروريسم بر اساس نظر ايران شکل گرفته است.

سيد وحيد کريمي کارشناس مسائل آمريکا نيز در اين برنامه با اشاره به سفر رئيس جمهور به اجلاس غيرمتعهدها و مجمع عمومي سازمان ملل، گفت: ديدارهاي رو در رو بسياري از مسائل را حل مي کند و بايد از فرصت حضور مقامات همه کشورها در سازمان ملل استفاده کرد.

وي افزود: جنبش غيرمتعهدها بايد ابتکارهاي جديدي مانند برداشتن مرزها، ويزا و تعرفه هاي گمرکي از خود نشان دهد و صداي بلندتري در عرصه بين المللي داشته باشد.

کريمي گفت: مديريت کشورمان بر جنبش غيرمتعهدها در چهار سال گذشته با توجه به بسته بودن دست ايران، مناسب بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html